برای دریافت اطلاعات بیشتر با پشتیبانی سایت تماس حاصل فرمایید .

خلاصه پست :

سفر به کشورهای مختلف و آشنایی با فرهنگ هایشان می‌تواند به تقویت ارتباطات بین‌فرهنگی کمک کند. در این مقاله به بررسی فرهنگ روسیه میپردازیم.

فهرست مطالب

مقدمه

روسیه به علت فراز و نشیب های تاریخی زیادی که به خود دیده است ، کشور پر از خرافات قدیمی است .

رعایت آداب و رسوم محلی به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک مسافر محترم و آگاه شناخته شوید. مردم محلی وقتی می‌بینند که شما به فرهنگ آن‌ها احترام می‌گذارید، با روی بازتر و مهربانی بیشتری با شما برخورد می‌کنند. این امر می‌تواند تجربه‌ی سفر شما را غنی‌تر و معنادارتر کند. شما نه تنها مناظر و جاذبه‌های توریستی را می‌بینید، بلکه نگاهی عمیق‌تر به زندگی و فرهنگ مردم محلی خواهید داشت.

اگر قصد سفر به این کشور را دارید، ممکن است کنجکاو باشید که چرا این سنت‌های قدیمی همچنان نحوه رفتار افراد را تعیین می‌کنند. برای اطمینان از اینکه دچار اشتباهات ناخوشایند نشوید، در اینجا فهرستی از ۱۱ تا از مواردی را آورده‌ایم که در صورت بازدید از این کشور باید در نظر داشته باشید با وبلاگ آوای بهار همراه باشید :

چه مواردی را رعایت کنیم ؟

۱ – کفش‌های خود را در داخل خانه نپوشید.

این رسم هم در فرهنگ روسی و هم آسیایی رایج است. هنگام ورود به خانه کسی، باید بلافاصله کفش‌های خود را درآورید تا بی‌احترامی نشود. میزبانان اغلب دمپایی‌هایی برای مهمانان خود فراهم می‌کنند. این سنت چندین قرن قدمت دارد.

۲ – در داخل خانه سوت نزنید.

چه در حال سرگرم شدن با دوستان باشید و چه ناخواسته در حین انجام کارهای روزمره خود سوت بزنید – مطمئن شوید که در داخل خانه سوت نزنید! اگر در جمعی از روس‌ها هستید و این را فراموش کنید، مورد توبیخ قرار خواهید گرفت. اعتقاد بر این است که سوت زدن بدشانسی می‌آورد و باعث از دست دادن پول می‌شود.

۳ – بطری های خالی را روی میز نگذارید .

در روسیه اعتقاد بر این است که گذاشتن بطری خالی روی میز بدشانسی می‌آورد و به طور خاص باعث فقر می‌شود. بسیاری از مردم در سراسر روسیه می‌گویند که این خرافات با قزاق‌ها در قرن نوزدهم وارد شده است، اما همچنان بحث زیادی در این مورد وجود دارد. برای احتیاط، این کار را نکنید.

۴ – همیشه لبخند نزنید.

چرا؟ ساده است ! در روسیه لبخندها برای اعضای خانواده، دوستان و همکاران در محل کار محفوظ است. این یک ویژگی معمولی روسی است و توصیه می‌شود به طور تصادفی به غریبه‌ها در وسایل حمل و نقل عمومی یا هنگام خرید لبخند نزنید. روس‌ها یک ضرب‌المثل دارند:

بدون دلیل لبخند زدن نشانه احمق بودن است.

۵ – با دستکش دست ندهید.

ممکن است فکر کنید که این یک کشور سرد است و این موضوع کاملاً عادی است، اما دست دادن با دستکش بسیار بی‌ادبانه تلقی می‌شود. آماده باشید که دستکش‌های خود را درآورید اگر قرار است با کسی آشنا شوید.

۶ – در آستانه در (ورودی در) با کسی دست ندهید.

یک «قانون دست دادن» دیگر، هرگز از روی آستانه در در روسیه دست ندهید. روس‌ها معتقدند که این کار بدشانسی می‌آورد و احتمالاً باعث یک مشاجره بین دو نفری که دست می‌دهند می‌شود.

۷ – شب ها پول مبادله نکنید.

تصور کنید که به دوست روس خود بدهکار هستید. باید هر چه زودتر پول او را پس دهید – فقط مطمئن شوید که این کار را در شب انجام ندهید، زیرا تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت. بسیاری از روس‌ها معتقدند که برخورد با پول در ساعات دیر هنگام روز یک بدیمنی است. بهتر است تا صبح صبر کنید.

۸ – با پیرزن های روسی بحث نکنید.

بابوشکی ها ( бабушки ) یا پیرزن های روسی افرادی نیستند که بخواهید با آنها درگیر شوید . احترام به سالمندان موردی است که جدا از فرهنگ هر کشور باید انجام شود ولی در روسیه در حالی که سالمندان در میان آسیب‌پذیرترین اعضای جامعه هستند، اما احترام و قدرت زیادی نیز دارند. هر چه که بگویند، فقط لبخند بزنید و موافقت کنید. اگر یکی از این بانوان را در مترو دیدید و از شما خواست که کیف او را حمل کنید، فقط کار او را انجام دهید، زیرا هیچ فایده‌ای در بحث با او وجود ندارد.

۹ – در مهمانی ها یا دعوت ها دست خالی حاضر نشوید.

اگر برای شام به خانه دوست خود دعوت شده‌اید. هرگز بدون چیزی برای ارائه در ازای دعوت، ظاهر نشوید، زیرا این کار بسیار بی‌ادبانه تلقی می‌شود. حتی اگر فقط یک تکه شکلات کوچک یا یک دسته گل ارزان از دکه محله بیاورید، آن‌ها خوشحال خواهند شد. شما می‌توانید انتظار یک استقبال گرم در خانه روسی داشته باشید.

نتیجه گیری

سفر به روسیه می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر و به یادماندنی باشد، به شرطی که با احترام و آگاهی به فرهنگ و آداب و رسوم این کشور وارد شوید. رعایت نکاتی که در این مقاله مطرح شد، به شما کمک می‌کند تا از بروز سوءتفاهم‌ها جلوگیری کنید و تجربه‌ای خوشایند و پربار از سفر خود به روسیه داشته باشید. به یاد داشته باشید که سفر تنها دیدن مناظر نیست، بلکه فرصتی است برای یادگیری، رشد و برقراری ارتباطات جدید. با احترام به فرهنگ‌های مختلف، شما نه تنها سفری بهتر خواهید داشت، بلکه به غنای فرهنگی و انسانی خود نیز خواهید افزود.

امیدواریم این راهنمایی‌ها به شما کمک کند تا سفری لذت‌بخش و بدون مشکل به روسیه داشته باشید و از همه‌ی زیبایی‌ها و فرهنگ غنی این کشور بهره‌مند شوید.

آژانس مسافرتی آوای بهار سپاهان مجری برگزاری تور های داخلی و خارجی با افتخار در خدمت شماست .

جهت رزرو تور ها میتوانید از طریق صفحه تور ها اقدام نمایید و یا از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید .

منبع : وبسایت theculturetrip