برای دریافت اطلاعات بیشتر با پشتیبانی سایت تماس حاصل فرمایید .

تخصیص ارز مسافرتی ادامه دارد ؟!

خلاصه پست :

خبر افزایش سرانه ارز مسافرتی توسط بانک مرکزی و شایعات مربوط به ارزهای مسافرتی ...

فهرست مطالب

تخصیص ارز مسافری ادامه دارد/ حذف واسطه‌گری صرافان با سیاست جدید

در این خبر با وبلاگ آوای بهار همراه باشید :

بانک مرکزی چهارم اسفندماه اعلام کرد با عنایت به ایام پایانی سال و افزایش تقاضای ارز مسافرتی، در راستای مدیریت بازار ارز و پوشش نیاز ارزی متقاضیان، سرانه فروش ارز مسافرتی هوایی به متقاضیان از ۵۰۰ به ۱۰۰۰ یورو افزایش می‌یابد و از تاریخ ۷ اسفند ۱۴۰۲ اجرایی می‌گردد.

اظهارنظر نادرست یک نماینده مجلس درباره توقیف تخصیص ارز مسافرتی باعث شد بازار ارز دارای التهاب شده و همچنین روند نزولی نرخ ارز نیز متوقف شود .

برخلاف اخبار نادرستی که در فضای مجازی منتشر شده، سیاست بانک مرکزی در زمینه تخصیص ارز مسافری تغییری نکرده و فروش ارز مسافری هوایی به متقاضیان همچنان ادامه دارد و متوقف نشده است.

مهمترین تغییری که در سیاست جدید بانک مرکزی برای تخصیص ارز مسافری صورت گرفته، حذف واسطه‌گری‌ صرافی‌ها و عرضه مستقیم آن توسط شعب بانک‌ها است.

هدف اصلی اجرای این سیاست ارزی مطابق قانون، مدیریت تقاضای بازار ارز در پایان سال آن هم در بستر مبادلات رسمی ارز کشور اعلام شده و پاسخگویی به تقاضای ارز مسافرتی به عنوان یکی از سرفصل‌های ارز خدماتی تعریف شده در مقررات ارزی کشور، بر اساس نرخ مرکز مبادله ارز و طلای ایران کاملاً در چارچوب قوانین جاری بوده و مسبوق به سابقه است.

مدارک مورد نیاز جهت درخواست خرید ارز شامل گذرنامه معتبر ، بلیط مسافرت هوایی ، و رسید پرداخت عوارض خروج از کشور میباشد که تحویل ارز نیز در درگاه خروجی فرودگاه ها به مسافرین صورت میپذیرد .

 

جهت رزرو تور های خارجی ، ایرانگردی و زیارتی میتوانید از طریق صفحه تورها ، تور های موجود را مشاهده نموده و از طریق صفحه درباره ما ، با ما در ارتباط باشید .

 

منبع : خبرگزاری ایرنا