برای دریافت اطلاعات بیشتر با پشتیبانی سایت تماس حاصل فرمایید .

خلاصه پست :

اصفهان، با تاریخ و فرهنگ غنی خود، پر از جاذبه‌های گردشگری متنوع است که بسیاری از آن‌ها کمتر شناخته‌شده‌اند. بازدید از این مکان‌های کمتر دیده‌شده می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد و متفاوت از اصفهان را برای شما به ارمغان بیاورد. در این مقاله به بررسی ۶ مورد از مکان های کمتر دیده شده اصفهان میپردازیم.

فهرست مطالب

مقدمه

اصفهان شهری است که با تاریخ و فرهنگ غنی خود، پر از جاذبه‌های گردشگری معروف است. اما در کنار این مکان‌های شناخته‌شده، جاهایی وجود دارد که کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند. در ادامه به معرفی تعدادی از این مکان‌های کمتر دیده‌شده می‌پردازیم.

۱- آتشگاه (کوه آتشگاه)

آتشگاه اصفهان، یک بنای باستانی مربوط به دوره ساسانی است که بر فراز کوهی به همین نام واقع شده است. این مکان کمتر شناخته‌شده، یکی از نیایشگاه‌های زرتشتیان بوده و چشم‌انداز زیبایی به شهر اصفهان دارد. به دلیل دسترسی سخت‌ ، این مکان کمتر مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.

آتشگاه

۲- خانه تاریخی مشیرالملک

خانه مشیرالملک یکی از خانه‌های تاریخی کمتر شناخته‌شده اصفهان است که مربوط به دوره قاجار می‌باشد. این خانه با معماری زیبا و باغ دلنشین خود، یکی از مکان‌های آرام و جذاب برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ است. خانه مشیرالملک انصاری از خانه‌های اشرافی دوره صفویه محسوب می‌شود. این خانه متعلق به خاندان مشیرانصاری از مستوفیان و منشیان دربار صفویه است که در دوره شاه‌عباس بزرگ از شیراز به اصفهان مهاجرت کرده و در آن سکنی گزیدند.

خانه تاریخی مشیرالملک

 

۳- مسجد رحیم خان

مسجد رحیم خان یکی از مساجد کمتر شناخته‌شده اصفهان است که در دوران قاجار ساخته شده است. این مسجد با کاشی‌کاری‌های زیبا و معماری منحصر به فرد خود، یکی از جاذبه‌های مذهبی و تاریخی کمتر دیده‌شده اصفهان محسوب می‌شود. مسجد رحیم‌خان مربوط به دوره قاجار است و در اصفهان، خیابان طالقانی، خیابان مسجد رحیم خان واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۲ مهر ۱۳۷۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. یکی از بناهای جالب و نفیس اصفهان مسجد رحیم خان است. ساختمان این اثر جالب که در محله نو واقع شده‌است در سال ۱۲۹۰ هجری قمری شروع شد و در سال ۱۳۰۴ هجری قمری به پایان رسید شیوه معماری و خطوط و تزئینات مسجد رحیم خان شباهت بسیاری با مسجد سید دارد.

مسحد رحیم خان - آژانس مسافرتی آوای بهار سپاهان
مسحد رحیم خان

۴- باغ پرندگان

باغ پرندگان اصفهان یکی از مکان‌های طبیعی کمتر شناخته‌شده این شهر است که دارای گونه‌های متنوعی از پرندگان است. باغ پرندگان اصفهان در مرداد ماه ۱۳۷۵ به وسیلهٔ شهرداری اصفهان بر پا شد و اکنون زیر نظر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری اصفهان اداره می‌شود. مساحت باغ پرندگان ۱۷۰۰۰ متر مربع است و با سیم توری که بر روی ۱۱ ستون فلزی حداکثر به بلندی ۲۲ متر قرار دارد، محصور شده‌است. این باغ با فضای سبز و محیط آرامش‌بخش خود، مکانی مناسب برای علاقه‌مندان به طبیعت و پرندگان است.

باغ پرندکان اصفهان

 

۵- محله جلفا

محله جلفا یکی از محله‌های قدیمی اصفهان است که به دوران صفویه برمی‌گردد. این محله کهن ارمنی‌نشین است که در عصر صفویان، در شهر اصفهان، در کنارهٔ جنوبی زاینده رود بنا شد. نامِ جلفای نو، از نام شهر جلفا در کرانه رود ارس گرفته شده‌است که ساکنان اصلی آن ارمنیان هستند. ارمنی‌های جلفای نو در زمان شاه عباسِ یکمِ صفوی در سال ۱۰۱۳ق. (۱۶۰۵میلادی) از آنجا به اصفهان کوچانده شدند. این محله به دلیل سکونت ارامنه و کلیساهای زیبای آن شهرت دارد. کلیسای وانک، یکی از معروف‌ترین کلیساهای این محله است که دارای نقاشی‌های دیواری بسیار زیبا و موزه‌ای جذاب است.

داخل کلیسای امنا پرگیچ (وانک) در محله جلفا

۶- موزه هنرهای معاصر اصفهان

موزه هنرهای معاصر اصفهان یکی از مکان‌های فرهنگی این شهر است که کمتر مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. این موزه با دارا بودن آثار هنری مدرن و نمایشگاه‌های متنوع، یکی از مکان‌های جذاب برای علاقه‌مندان به هنر معاصر است. گنجینهٔ هنرهای تزئینی اصفهان وابسته به وزارت میراث فرهنگی و موزه هنرهای معاصر اصفهان وابسته به شهرداری اصفهان، دو موزه کنار هم هستند که در شهر اصفهان، خیابان استانداری در مجاورت مجموعه نقش جهان قرار دارند.

نتیجه‌گیری

اصفهان، با تاریخ و فرهنگ غنی خود، پر از جاذبه‌های گردشگری متنوع است که بسیاری از آن‌ها کمتر شناخته‌شده‌اند. بازدید از این مکان‌های کمتر دیده‌شده می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد و متفاوت از اصفهان را برای شما به ارمغان بیاورد. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به اصفهان، حتما زمانی را برای کشف این مکان‌های ناشناخته اختصاص دهید.

 

آژانس مسافرتی آوای بهار سپاهان مجری برگزاری تور های داخلی و خارجی با افتخار در خدمت شماست .

جهت رزرو تور ها میتوانید از طریق صفحه تور ها اقدام نمایید و یا از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید .